ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت اوراق مسکن افزایش یافت| قیمت اوراق برای مجرد‌ها و متأهل‌های تهرانی چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۱۱۹۵۸
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
قیمت اوراق مسکن افزایش یافت| قیمت اوراق برای مجرد‌ها و متأهل‌های تهرانی چقدر است؟
هزینه وام مسکن نسبت به هفته قبل روند افزایشی داشته و درحالی که متاهل‌های ساکن تهران پیش از این با پرداخت حدود ۱۲۴ میلیون تومان میتوانستند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند، اکنون باید حدود ۱۳۲ میلیون تومان بپردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۴۰۰، ۱۳۵ هزار و ۳۰۰ و ۱۳۵ هزار و ۴۰۰  تومان قیمت دارند.

 هر برگ  اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۳۵ هزار و ۹۰۰، ۱۳۷ هزار و ۱۰۰ و ۱۳۶ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۶ هزار و ۶۰۰، در آبان ماه ۱۳۶ هزار و ۲۰۰ و در آذرماه نیز ۱۳۷ هزار  تومان قیمت دارند. اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ و ۱۳۷ هزار و ۷۰۰    تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

بر این اساس، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ تومانی ۵۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۹۶  هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۷ میلیون و ۳۳۶هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و ۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۲ میلیون و ۵۷۶هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجرد‌ها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۴۴ میلیون و ۱۹۲ و متاهل‌ها نیز باید ۸۸ میلیون و ۳۸۴هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجرد‌های سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجرد‌ها باید با پرداخت ۱۶ میلیون و ۵۷۲ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۳۳ میلیون و ۱۴۴هزار تومان برای خرید اوراق نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->